Огляд світових авіаційних новин 12.12.14

12 грудня 2014

Загроза для цивільних - військова авіація Росії 

 

 

Чергова загроза безпеці зафіксована в небі над Європою. ЄС і НАТО почали розслідування щодо загрозливих польотів російських військових літаків для цивільної авіації. Про це, на офіційному рівні, повідомило - Європейське агентство з повітряної безпеки. Фахівці агентства проводять консультації з цивільними і військовими компетентними структурами, щоб зібрати необхідну інформацію. На скільки, ефективним буде процес, поки не зрозуміло, але вже до березня 2015-го року перші результати цього розслідування стануть відомі. Щоправда, чи буде від цього, через три місяці, зиск? Питання! Члени єврокомісії, під час своєї зустрічі з міністрами закордонних справ НАТО, й ініціювали розслідування. Нагадаємо, що нещодавно чергові частини литовської армії були переведені на підвищену боєготовність саме через активність збройних сил Росії у Калінінградській області. Також, були зафіксовані, так звані, «небезпечні зближення» цивільних літаків з російськими військовими літаками. Ще в листопаді в НАТО, повідомляли про те, що військова авіація Росії порушувала кордони країн НАТО понад 100 разів. 

 

У боргах, як у шовках

 

 

Венесуела - країна боржник. Уряд Венесуели не знає, як погасити кредити в багатьох сферах, в тому числі і авіаційній. Щоправда, певна динаміка зниження заборгованості все ж таки присутня. З 4.1 до 3.6 мільярда доларів скоротилася заборгованість Венесуели іноземним авіакомпаніям. В IATA (Міжнародна Асоціація Авіа перевізників) повідомили, що до них повернулася частина грошей від продажу квитків, вилучена місцевими митниками відповідно до національного закону про валютне регулювання. Цьому передувала тривала тяганина з південно-американськими державами, котрі ще 11 років тому встановили у себе жорстке регулювання обмінного курсу. У результаті до кінця літнього періоду в запасниках Венесуели залишилося понад 4 мільярдів в американській валюті. Авіація в боргу не залишилася, і скоротила кількість рейсів, які обслуговують повітряне сполучення з країною. За даними  IATA в листопаді 2014 року на венесуельських рахунках знаходилося 3.569 мільярдів чужих доларів. Авіакомпанії, які продавали квитки в місцевій валюті (боліварах), у підсумку не змогли конвертувати їх у долари за державним курсом і повернути їх на рахунки за місцем реєстрації. Як результат, у підсумку чимало авіакомпаній різко скоротили продаж квитків в боліварах, позбавивши Венесуелу можливості додаткового заробітку. 

 

 Зростання цін - неминуче 

 

 

Російські авіамандрівники затягнуть паски. Адже, вже з кінця зими 2015-го року тамтешні авіакомпанії відсотків на 15 піднімуть ціни на квитки. Для авіакомпаній з Російської Федерації це вимушений, але необхідний захід. Причина - надмірна волатильність курсу валют. Зробивши це, авіакомпанії змусять зростання цін на авіаційне паливо, а також падіння курсу рубля. Так і є.  Російські авіаперевізники залежать від курсу євро і долара, тому що там 80% парку - це іноземні судна. Вони практично всі знаходяться в лізингу, за лізинг треба платити. Заробляють росіяни в рублях, а платити треба в євро і доларах. Що стосується палива, то це 40-50% вартості авіаквитків. Подорожчання торкнеться і зарубіжних і внутрішніх рейсів. У цьому зв’язку хочеться поставити питання уряду Росії - а де обіцяне відродження російського авіапрому і відмова від закордонного «авіа мотлоху»? 

 

Білоруси на чесному слові 

 

 

Ситуація з авіаперевезеннями в Білорусі - в жалюгідному стані. Тільки в нинішньому році відбулося два льотних події з втратою літаків. Крім планових польотів, до слова, розбився штурмовик Су-25 116-ї штурмової авіаційної бази. А всього за роки незалежності Білорусі її збройні сили втратили 9 льотчиків і 8 бойових машин. Все це дало незалежних експертів, підстава для заяв про загрозу, самому існуванню військової авіації країни. Внаслідок наростаючого зносу (фізичного і морального) її матеріальної частини. Вік основних типів бойових машин - 30 років і старше. Деякі з них (наприклад, фронтові бомбардувальники Су-24) вже виведені з експлуатації, польоти інших (винищувачів Су-27) призупинені. Якщо справа так піде і далі, то скоро придатних військових літаків в армії Білорусі не залишиться. У 2014 році була інформація про те, що на 558-му заводі завершується капітальний ремонт з модернізацією 10 літаків для білоруської армії. Це винищувачі МіГ-29 і штурмовики Су-25, які надійшли на підприємство в кінці минулого року. І це не перша спроба якщо не розширити, то принаймні, зберегти бойові можливості військової авіації країни. Після свого утворення в 1992 році ВПС Білорусі отримали у спадок від радянської армії практично всю авіаційну техніку, яка базувалася в цей момент на білоруській території. У це число увійшло і більше 80 винищувачів МіГ-29 версій 9-12 і 9-13. Однак нагорі визнали, що таких машин надто багато, і було вирішено частину їх, продати за кордон. На думку ряду коментаторів, плани модернізації білоруських МіГ-29 були згорнуті з економічних причин. І поки білоруси розгойдуються, Польща вже завершила модернізацію 16 винищувачів МіГ-29, що перебувають на озброєнні 23-й винищувальної авіабази ВПС країни. 

 

Пошук нових рішень 

 

 

Адаптивне крило - в розробку. Цим питанням, плечем до плеча, займаються фахівці ВПС США і NASA. Інженери, технологи і випробувачі провели випробування адаптивного крила, конструкція якого дозволяє оптимізувати польотні характеристики літака протягом всього польоту. Піддослідним кроликом виступив модифікований бізнес -джет Gulfstream III, на який встановили крило без традиційних закрилків. Ці елементи механізації були замінені керуючою поверхнею із змінною геометрією. Розробкою нового адаптивного крила за замовленням ВПС США займається американська компанія FlexSys. На Gulfstream III вона представлена рухливими подовжненими аеродинамічними площинами довжиною 5,5 метри, кінцівки яких плавно пов’язані з самим крилом гнучкими проти вітряними  вигинами. Довжина котрих становить близько 0,6 метра. FlexFoil дозволяє протягом усього польоту змінювати конфігурацію крила, збільшуючи або зменшуючи його підйомну силу. Подібну технологію авіаційні інженери намагалися розробити протягом останніх 40 років. Сама компанія займалася створенням FlexFoil протягом майже 20 років. Основною перевагою FlexFoil є зниження аеродинамічного шуму при використанні задніх поверхонь крила, а також значне зменшення лобового опору.

 

повернутися

 

24 грудня 2014 Внутрішні рейси переводяться на обслуговування до Терміналу «А» 23 грудня 2014 Аеропорт «Київ» презентує «Українське диво» 12 грудня 2014 Огляд світових авіаційних новин 12.12.14

Підписатися на новини

Всі новини
URGA Wizz Air flydubai Transaero